Kim Kims blog
16 december 2016
Ziek zijn is goed voor de lijn, maar beter worden niet!

Week 16: aantal kilo’s: 97.8 (- 10.2 kilo)

Soms is een grap zo’n inkoppertje dat hij heel vaak gemaakt wordt. En omdat-ie dan zo vaak gemaakt wordt, is het niet grappig meer. Afgelopen week heb ik heel vaak dezelfde grap gehoord. Maar ik geef toe, ik moest steeds weer glimlachen. Ik was ziek, eerst gewone griep en toen buikgriep. Wat een armoede! “Maarruh.. Wel goed voor de lijn Kim?!”, heb ik die dagen vaak gehoord.

 

Blegh-gevoel

Ja, je zou zeggen dat het goed is voor de lijn. Ware het niet dat ik met zulke dingen geen mazzel heb. De volgende dag, toen het ergste ‘blegh-gevoel’ voorbij was, had ik me toch een partij honger. Maar echt honger hè? Nee sorry! Niet echt honger, niet zoals helaas nog steeds veel te veel mensen op deze wereld hebben. Maar ik wil het ook geen ‘trek’ noemen want mijn maag ging echt te keer.

 

Blijven eten

Nu is het weer goed en heb ik geen extra boterham meer nodig. Waarschijnlijk moest mijn lijf echt weer even aansterken. En nu ben ik dus niet, zoals ieder ander wel zou zijn, enorm afgevallen. Het lullige is ook, dat ik altijd gewoon kan blijven eten als ik ziek ben. De makkelijke dingen dan, want ik heb geen zin om mijn kleine beetjes energie te verspillen aan het bereiden van een uitgebreide (gezonde?!) maaltijd. Maar ik heb evengoed trek. Dus, mijn antwoord: Ja, ziek zijn is goed voor de lijn… vast wel. Maar beter worden niet!

 

Storende hobbels en bobbels

Mijn gewicht is hetzelfde als vorige week. En ik weet het hoor, het is veel gezonder als het allemaal niet te snel gaat. Maar ik ben het echte diëten gewend, dat soort diëten waarbij je zo weinig eet dat je minimaal een halve kilo per week afvalt. Soms frustreert het me een beetje, dan moet ik mezelf toespreken en naar het totale resultaat kijken. Ik merk nu wel dat mijn lijf wat strakker wordt. Als ik nu nauwsluitende kleding draag, zie ik veel minder storende hobbels en bobbels in de spiegel.

 

Geen dieet

Nog steeds wordt mij veel gevraagd wat voor dieet ik nu precies doe, maar ik doe dus geen dieet. Mijn doel is een gezond lichaam door een gezonder leven. In mijn geval is dat bewuster met voedsel omgaan en gerichter sporten. Ik stop niet meer alles wat me aangeboden wordt (dat is veel!) in mijn mond, ik nuttig kleinere porties en ik maak gezondere keuzes.

 

Pistolet met chocoladepasta

Het liefst ontbijt ik met kommen gezoete cornflakes, lunch ik met broodjes chocoladepasta en dineer ik met stapels pannenkoeken. Maar ik KIES voor Griekse yoghurt met muesli en frambozen, volkorencrackers met 30+ kaas en tomaat. Als tussendoortje kies ik voor een handje ongezouten noten en ‘s avonds eet ik een volkorenwrap gevuld met gekruide kipfilet, groenten, zelfgemaakte guacamole en salade. Klinkt niet als een dieet toch?